Začátkem září začal na Katedře environmentalistiky projekt Horizon Twinning Hopeful and resilience perspective in climate change education to inspire (promote) action competence (HARP). V konsorciu je společně s Masarykovou univerzitou Utecht University a Universität Wien. Tříletý projekt, koordinovaný Masarykovou univerzitou, se zabývá zkoumáním a zlepšováním praxe klimatického vzdělávání ve vybraných zemích Evropy. Cílem je prosazovat komplexnější, inkluzivnější a akčně orientované přístupy k řešení klimatické krize. Zároveň si klademe za cíl nabídnout způsoby, jak posilovat emoční odolnost studujících a jejich schopnost pracovat s těžkými environmentálními tématy.
Vzhledem k tomu, že je projekt postavený na spolupráci výzkumného týmu s širokou škálou aktérů – od pedagogických pracovníků, aktivních studujících a neformálních vzdělavatelů – odprezentovali jsme záměry projektu již na přelomu srpna a září v Kaprálově mlýně, kde se konal 31. Veletrh ekologické výchovy „Výchova k naději a aktivitě“. Na něm se sešli lidé zabývající se tématem ekologického vzdělávání, aby se zamysleli nad tím, jak v současném nastavení můžeme a dokážeme vychovávat mladou generaci pro nejistou budoucnost.