Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here

Název česky Evaluace programu místně zakotveného učení: Od "tam" k "tady"
Autoři

ČINČERA Jan JOHNSON Bruce KOVAČIKOVÁ Silvia

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Applied Environmental Education & Communication
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.1080/1533015X.2015.1067580
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Environmental education; interpretation; place-based education; earth education; evaluation
Popis Článek představuje český program environmentální výchovy určený pro žáky základní školy a cílený na posílení jejich vztahu k místu a zájmu o přírodní lokalitu v jejich regionu. Evaluace aplikovala smíšený design kombinující pretest/ posttest (N=158), dva skupinové rozhovory s žáky (N=16) a dva s učiteli (N=2), terénní pozorování a průběžné rozhovory s hlavním lektorem. Ačkoliv evaluace neprokázala efekt programu na atraktivnost přírodní oblasti, program posílil vztah žáků k jejich komunitě.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.