Matematický úsudek vs. Styl práce: Aplikace IRTree modelu na test TIM

Autoři

ŤÁPAL Adam CÍGLER Hynek

Rok publikování 2017
Druh Vyžádané přednášky
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Přiložené soubory
Popis V první části příspěvku bude představena nově vytvořená metoda pro měření matematického úsudku v pásmu středního a vyššího nadprůměru u žáků 3.-5. tříd základní školy. Předloženy budou vybrané důkazy validity, reliability a další psychometrické ukazatele se zřetelem na praktické využití testu. Druhá část příspěvku bude věnována prezentaci specifických empirických zjištění s využitím dat z pilotní a standardizační studie testu TIM. S využitím tzv. IRTree modelu se zaměříme na oddělení kvality matematického úsudku (správnost řešení) a stylu práce, definovaného pomocí různých druhů chyb (vynechané vs. neúspěšně řešené položky). Ukážeme např., jak je možné IRTree model využít k ověření, zda je vliv učitele na žáky vyšší v případě matematických schopností či stylu práce; jak moc se liší učitelé v přísnosti svého hodnocení; zda se mimořádně nadaní žáci liší oproti svým vrstevníkům pouze ve stylu práce, nebo i ve stylu řešení extrémně obtížných položek. Výsledky budou diskutovány s ohledem na možné limity studie.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.