Včasná intervence problémového chování ve škole jako prevence ústavní výchovy
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Prevence |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Behavior disorder; disadvantage; at-risk children; drop out; learning achievements; inclusive education; pupil; support; intervention; residential care; research. |
| Popis | Včasná reakce pedagogů na problémy v chování žáků může zabránit jejich rozvoji do formy poruchy chování. Školní prostředí je vhodným intervenčním prostorem, poskytuje nejen sociální, ale i aktivizační procesy, oblasti a faktory. V příspěvku prezentujeme cesty informované intervence s využitím jednoduchého nástroje, který mapuje rizikové oblasti školního života a vymezuje žáky ohrožené rizikem problémů v chování. Nástroj jsme ověřili a standardizovali v dlouhodobém výzkumu. S jeho přispěním může škola informovanou intervencí posilovat pozitivní postoje žáků v riziku k učení a zabránit jejich nezájmu o školu a záškoláctví, následnému rozvoji poruchy chování a ústavní výchově. |
| Související projekty: |