Myths about Gifted Learners from the Perspective of Teachers

Logo poskytovatele
Název česky Mýty o nadaných žácích v pohledu učitelů
Autoři

PORTEŠOVÁ Šárka BUDÍKOVÁ Marie JUHOVÁ Dana

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj New Educational Review
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova gifted; myths
Popis Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký vliv mají mýty českých a slovenských učitelů o nadaných žácích na jejich postoj ke způsobu vzdělávání těchto žáků. Souboru 434 učitelů (366 žen) byly administrovány vybrané položky dotazníku Průzkum postojů a vnímání nadání (Bain, Choate & Bliss, 2006), které mapují nejfrekventovanější mýty týkající se podstaty nadání, sociálních a emocionálních charakteristik nadaných a jejich vzdělávání. Vybrané položky zjišťují i postoj učitelů k různým vzdělávacím modelům, které se při edukaci nadaných nejčastěji uplatňují.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.