Síťový marketing: Nadějná pracovní příležitost pro ženy?

Autoři

LIŠTIAKOVÁ Irena JARKOVSKÁ Lucie

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Gender, rovné příležitosti výzkum
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://www.genderonline.cz/cs
Obor Sociologie, demografie
Klíčová slova gender; nonstandard employment; multi-level marketing; neoliberalism
Popis Autorky analyzují diskurz firmy Green Ways s.r.o., která využívá prodeje výrobků skrze síťový marketing. Většinu osob zapojených do tohoto typu podnikání tvoří ženy. Článek přezkoumává tvrzení, že síťový marketing je velmi výhodnou flexibilní formou práce, která umožňuje skloubit nároky na péči o rodinu s kariérou. Významnou roli v tomto způsobu podnikání tvoří ženy na rodičovské dovolené. Analýza ukázala, že jejich zisk je však spíše symbolický než finanční, a spočívá v posilování sebevědomí čerpaného z neoliberálních hodnot a pocitu sounáležitosti utvářeného společenstvím prodejců a prodejkyň. Analýza propojuje způsob popisu charakteru práce a benefity z ní vyplývajících s ideologií prezentovanou v materiálech Green Ways s.r.o. S využitím Bourdieho teorie autarky ukazují, jakým způsobem Green Ways, s.r.o. konstruuje symbolickou binaritu posilující neoliberální představu úspěšného a nezávislého individua.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.