Multimedia journalist in the newsrooms of Czech and Slovak „Hospodářské noviny“

Název česky Multimediální novinář v redakcích českých a slovenských Hospodářských novin
Autoři

ČUŘÍK Jaroslav

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Marketing Identity : Explosion of Innovations
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://fmk.sk/download/konferencie/Marketing%20Identity/midentity_explosion-of-innovations_conference-proceedings.pdf
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova convergence; media routines; multimedia journalist; multimedia journalism; newsroom
Popis Případová studie se zabývá zkoumáním otázky, jaký vliv má v českých a slovenských Hospodářských novinách propojování tištěné a webové platformy na způsob a organizaci práce redakcí a novinářů. Předpokladem autora je, že novinářská práce je stále více multimediální. Multimediální novinář totiž může zvládnout více práce, takže šéfredaktoři vzhledem k technologickému pokroku a k ekonomice vyžadují po žurnalistech tištěných médií častěji, aby uměli nejenom psát, ale aby vytvářeli příspěvky i pro web. Pracovat multimediálně však může nejen jednotlivec. Multimediální jednotkou může být i celá redakce a jednotlivci pak jsou specialisty na konkrétní multimediální činnosti. Výzkum potvrdil, že propojování zkoumaných médií s webovými zpravodajskými portály mění způsob a organizaci práce redakcí i novinářů. Tyto změny jsou pozvolné, propojení tištěné a webové platformy se ale prohlubuje. V obou zkoumaných médiích jsou částečně propojené redakce, v nichž sice pracují i multimediální novináři-jednotlivci, redakce však fungují multimediálně především jako celek.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.