“What is the date today?”: A dialogist perspective on expert EFL teachers’ classroom interaction
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2015 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Journal of Language and Cultural Education |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Doi | https://doi.org/10.1515/jolace-2015-0019 |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | classroom interaction; dialogism; conversation analysis; English as a foreign language; learning; teaching |
| Popis | Studie představuje mikroanalýzu jedné epizody z hodiny angličtiny, ve které se učitelka a žáci zabývali koncepty "date" a "day" (a v souvislosti s tím uváděním data v angličtině), což žáci neměli ještě plně internalizováno. Konverzační analýza a koncepty ze sociokulutrní teorie byly v analýze použity k tomu, aby poodhalily, jakým způsobem bylo dosahováno vzájemného porozumění. Je vyvozeno, že prezentovaná perspektiva dialogismu může osvětlit složitosti procesů vyučování a učení. |
| Související projekty: |