Tři české novinářské generace v komparativní perspektivě

Logo poskytovatele
Autoři

MORAVEC Vaclav URBÁNIKOVÁ Marína VOLEK Jaromír

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference Megatrendy a médiá 2015. Transformácia mediálnej záhrady. Mediálne a marketingové hry oligarchov.
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova comparative research-journalistic generations-generation effect-professional role-values
Popis Text porovnává vybrané charakteristiky tří generací žurnalistů, které aktuálně působí v českých médiích. Analýza naznačuje, že fenomén generačního efektu není v české novinářské komunitě tak silný, jak by se dalo předpokládat vzhledem k tomu, jak radikální sociálně politickou proměnou domácí média i žurnalisté prošli po listopadu 1989. Všechny tři generace vykazují výraznou shodu zvláště v oblasti politických hodnot a profesních rolí. Jak naznačuje provedená klastrová analýza, zdá se, že polistopadový liberálně pravicový profesní étos homogenizuje české žurnalistické pole. Existují pouze dílčí výjimky týkající se komercionalizace výkonu profesní žurnalistické role.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.