Jak se vám lí­bí­: komunikační­ strategie českých beletristických nakladatelství

Autoři

KIRKOSOVÁ Kateřina

Rok publikování 2017
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis V tomto příspěvku se zamýšlím nad způsoby, jak čeští beletrističtí nakladatelé promlouvají se čtenáři svých knih a jak jejich komunikační strategie interpretovat v polaritě mezi skeptiky a těšiteli, tedy v souvislosti s banalizací, respektive demokratizací diskurzu o literatuře. Vycházím z předpokladu, že souběžně se socio-technologickými změnami nakladatelé častěji vystupují z pozice neviditelných a službě Literatuře bezvýhradně oddaných pracovníků. V nově definovaných veřejných arénách o knihách se čtenáři diskutují, vzájemně se radují, vyzývají a přesvědčují. Materiál k prověřování čerpám z rozhovorů s nakladatelskými profesionály a z jejich oficiálních profilů na sociálních sítích a webových prezentacích. Sleduji poměr personalizovaných fotek, zaměřuji se na varianty oslovování čtenářů a zvažuji, jak se v těchto promluvách redefinují literární elity a jak se tematicky restrukturuje nakladateli nastolovaný proces literární komunikace.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.