Jak může muzejní pedagogika spolupracovat s oborem sociální pedagogiky a kde jsou jejich styčné body: příklady z praxe
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2017 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Muzejní pedagogika a sociální pedagogika jsou obory, které mohou úzce spolupracovat a vzájemně se obohacovat. Téma edukace a rozvoje kritického myšlení, kultivace osobnosti, orientace na kulturní hodnoty a význam minulosti pro život člověka, stejně jako problematika práce s místní komunitou, zájem o konstrukci identity, spolupráce se školami a mnohá další témata jsou oblastmi, které jsou v centru pozornosti obou disciplín. Cílem příspěvku je diskutovat vzájemný vztah obou disciplín a naznačit možné přínosy jejich vzájemné spolupráce a to jak na rovině teoretické, tak praktické. Muzea jsou totiž místy, která nabízejí vhodný prostor pro praxi sociální pedagogiky a zároveň i sociální pedagogika má vzhledem ke svému zaměření muzejní pedagogice co říct. Diskutovaná problematika bude ilustrována na příkladech z praxe, která byla podrobena vlastnímu výzkumnému šetření. Pozornost bude věnována především tématu spjatosti muzea s místní komunitou a vztahu muzea ke každodennímu životu člověka (jeho návštěvníka). Obě témata budou demonstrována na výzkumných zjištěních dvou výzkumných šetření. |
| Související projekty: |