Fukačův příspěvek k helfertovskému konceptu intelektualizace hudební výchovy

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sociálních studií, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

TESAŘ Stanislav

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Musicologica Brunensia
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Digitální knihovna FF MU
Doi https://doi.org/10.5817/MB2017-2-1
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Klíčová slova music education; music communication; intellectualization of music education; Jiří Fukač; Vladimír Helfert
Popis Tato práce se věnuje teoretickému odkazu a badatelskému příspěvku Jiřího Fukače k československé hudební pedagogice a jeho poválečnému úsilí o vytvoření nového modelu hudební výchovy pro nejmladší generace. Fukačův koncept intelektualizace hudební výchovy vychází z myšlenky Vladimíra Helferta (zakladatele hudební vědy na brněnské univerzitě), především jeho myšlenky, že hudební výchova na základních a středních školách by měla otevírat dveře hudbě racionálním a emocionálním porozuměním. K dosažení tohoto (zatím dosud nesplněného) cíle Jiří Fukač formuloval teorii hudební komunikace jako metodologický základ pro praktické uplatnění nového modelu hudební výchovy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.