Profesní socializace začínajících učitelů – zkušenosti s diagnostikou a evaluací

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sociálních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KOHOUTEK Tomáš MAREŠ Jan

Rok publikování 2018
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Cílem příspěvku je představení operacionalizace diagnostiky situace českých začínajících učitelů z hlediska jejich profesní socializace. Příspěvek pracuje s výsledky výzkumu zaměřeného na průběh profesní socializace začínajícími učiteli (N=380 z šesti krajů ČR) a porovnává různé možnosti dotazování a jejich využití pro celkové hodnocení dynamiky procesu profesní socializace. Srovnávány jsou možnosti dotazníkového šetření ve dvou modalitách (strukturovaný popis oblastí socializace a celkové emocionální hodnocení vstupu do profese a změn, které přináší) s výsledky semistrukturovaných rozhovorů (N=20). Zaměřili jsme se na možnosti využití výsledků pro formulaci statistického modelu i přidanou hodnotu, kterou v rámci smíšeného designu přinášejí rozhovorová data v kontextu rozhodnutí začínajících učitelů zůstat v profesi, nebo ji opustit.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.