Začínající učitelé a odchody ze školy nebo školství: význam profesního aktérství

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sociálních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

HANUŠOVÁ Světlana PÍŠOVÁ Michaela

Rok publikování 2019
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Komenský
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova novice teacher; agency; school; leadership; colleagues
Popis Téma profesního aktérství (agency) začínajících učitelů jsme začali zkoumat v rámci výzkumu drop-outu a jeho determinant u této profesní skupiny. V tomto textu se zaměřujeme na souvislost profesního aktérství začínajících učitelů s jejich záměry odejít ze školy či školství. Dospěli jsme k závěru, že u začínajících učitelů lze hovořit o značné míře profesního aktérství, jehož forma je výrazně ovlivňována prostředím školy, vedením školy a kolegy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.