Strážci Země : Vztah mezi výukovými strategiemi a vzdělávacími dopady programu

Logo poskytovatele
Autoři

ČINČERA Jan JOHNSON Bruce

Rok publikování 2022
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Envigogika
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www článek - open access
Doi http://dx.doi.org/10.14712/18023061.636
Klíčová slova Earth education; outdoor environmental education; instructional strategies; environmental values; ecological understanding
Přiložené soubory
Popis Článek se zaměřuje na analýzu vztahu mezi vybranými vlastnostmi outdoorového programu environmentální výchovy Strážci Země a jeho dopadem na environmentální hodnoty a znalosti studentů. Studie vychází z předchozích výzkumných šetření autorského týmu, které jsou zde reflektovány a aplikovány. Data byla v letech 2020-2021 (N=80) shromážděna školským zařízením Lipka, které program nabízí. Na základě analýzy lze říct, že program úspěšně ovlivňuje environmentální hodnoty studentů a jejich environmentální porozumění. Studenti reflektovali výukové strategie použité v programu jako vysoce podporující, zkušenostní a srozumitelné. To, jakým způsobem studenti program hodnotili, současně koreluje s environmentálními hodnotami, které měli již před programem; studenti, kteří vnímali program pozitivněji byli také programem více ovlivněni. Studie dále diskutuje důsledky svých zjištění pro praxi outdoorové environmentální výchovy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.