The quality of professional social work education: the philosophy of capabilities in the education system in England
| Název česky | Kvalita profesního vzdělávání v sociální práci: filozofie capability ve vzdělávacím systému v Anglii |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2023 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Citace | |
| Popis | Cílem příspěvku je odpovědět na otázku: "Jaké jsou současné základy systému vzdělávání v sociální práci v Anglii a zda a jak je lze využít pro reformu systému vzdělávání v sociální práci v České republice". Zatímco vzdělávání v sociální práci v České republice na reformu teprve čeká, Anglie přijala v posledním desetiletí řadu opatření na podporu kvality vzdělávání pomáhajících profesionálů v sociálních službách. Jedním z nich byl rozvoj holistického přístupu, který propojuje a sjednocuje kvalifikační vzdělávání a vytváří ucelenou koncepci profesního vzdělávání a rozvoje. Od roku 2012 tak v Anglii funguje Rámec profesních schopností (dále jen Rámec), který se postupně zavádí napříč sociální prací - od kvalifikačního vzdělávání až po programy dalšího vzdělávání pro vysoce kvalifikované strategické pracovníky [1]. |
| Související projekty: |