Reflexe a sebereflexe v kvalifikačním vzdělávání v sociální práci jako cesta k harmonické osobnosti pracovníků
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Caritas et Veritas |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://www.caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2025/01/10.pdf |
| Doi | https://doi.org/10.32725/cetv.2025.010 |
| Klíčová slova | social work; education; social work students; COVID-19 pandemic; reflection; self-reflection; self-awareness; core reflection model; ALACT model |
| Popis | Sociální práce je profese kladoucí vysoké požadavky na osobnost pracovníků. K osobnímu, potažmo profesnímu růstu přispívá reflexe, zpětná vazba a sebereflexe. Cílem textu je hledání odpovědi na otázku po způsobu, jakým schopnost reflexe a sebereflexe u studujících sociální práce podporovat a prohlubovat. Jako vhodný koncept podpory reflexe je navržen model jádrové reflexe a ALACT model. Na příkladu tematické analýzy dvou deníků z období karantény spojené s online výukou studentek vybrané vyšší odborné školy autoři ukazují, jak je možné zkušenosti s krizovou situací pandemie využít k práci na profesním a osobním růstu studentů a studentek sociální práce. V analýze přitom upozorňují na jednotlivé vrstvy obou výše zmíněných modelů. |