Reflektivní praxe v kontextu distančního vzdělávání

Autoři

NAVRÁTIL Pavel

Rok publikování 2023
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis V současném digitálním věku se distanční vzdělávání stává stále více relevantním i v oblasti sociální práce. Tento příspěvek se zaměřuje na možnosti reflektivní praxe, klíčového prvku v profesním rozvoji sociálních pracovníků, v rámci distančního vzdělávání. Reflektivní praxe, proces, při němž jednotlivci zamyšleně analyzují své zkušenosti s cílem zlepšit svoji praxi, je nezbytná pro hluboké porozumění sociálním situacím a účinnou intervenci. Příspěvek zkoumá různé strategie a nástroje, které umožňují efektivní reflektivní praxi v online prostředí, včetně virtuálních diskusních fór, digitálních deníků a simulovaných případových studií. Dále se věnuje výzvám spojeným s distančním vzděláváním, jako je nedostatek přímé interakce a omezené možnosti pro praktické cvičení, a navrhuje řešení pro jejich překonání. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout přehled o tom, jak může být reflektivní praxe integrální součástí distančního vzdělávání sociálních pracovníků, což přispívá k jejich schopnosti poskytovat kvalitní služby v různorodých sociálních kontextech.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.