Wellbeing učitelů v kontextu přístupu vedení školy
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Vývoj a perspektivy: výzkum a vzdělávání v 21. století |
| Citace | |
| www | https://capv.cz/wp-content/uploads/2025/08/CAPV-Sbornik-2025.pdf |
| Popis | Caring leadership představuje přístup, který je propojen s well -beingem učitelů prostřednictvím autenticity, péče a podpory ze strany vedení školy. V této studii analyzujeme specifika vztahu mezi caring leadership, pracovními podmínkami a well -beingem učitelů základních a středních škol. Výzkum využívá síťovou analýzu k identifikaci klíčových faktorů ovlivňujících učitelskou pohodu a propojení mezi vnímanou podporou vedení, vztahy s kolegy a pracovní spokojeností. Výsledky naznačují, že školní propojenost a caring leadership hrají centrální roli ve vnímání učitelského well -beingu, zatímco odměňování je okrajovým faktorem s malým vlivem. Dále identifikujeme rozdíly ve vnímání těchto faktorů mezi učiteli s různou délkou praxe. |
| Související projekty: |