Výzvy evaluace univerzitního studijního programu ve vztahu k efektivnímu řízení jeho změny

Autoři

ZAŤKOVÁ Silvia BULA Marek Matouš

Rok publikování 2025
Druh Další prezentace na konferencích
Citace
Popis Evaluace studijních programů ve vysokoškolském vzdělávání představuje klíčový nástroj pro zajištění kvality a relevantnosti výstupů v kontextu mění cích se požadavků na přípravu budoucích učitelů. Tento příspěvek se zaměřuje na autoetnografickou analýzu první fáze evaluace studijních programů připravujících vyučující středních škol na PřF MU. Cílem výzkumu je identifikovat klíčové prvky a dovednosti potřebné pro efektivní realizaci tohoto procesu. Data byla získána prostřednictvím deníkových záznamů, retrospektivních reflexí a tematické analýzy. Výsledky ukazují dynamiku evaluační role, potřebu komunikačních dovedností, jako je facilitace a mediace, a důležitost sdílení zkušeností mezi účastníky procesu. Studie dále zdůrazňuje význam interní evaluace v kontextu řízení změny studijního programu. Také popisuje specifika rozvoje kompetencí evaluátorů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.