Motivace a akademická resilience v PISA: Jak volba měřícího přístupu ovlivňuje závěry výzkumu?
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Citace | |
| Popis | Tato studie zkoumá vztah mezi motivačními faktory z teorie očekávání a hodnoty a akademickou resiliencí. Zaměřuje se na to, jak různé operacionalizace resilience dle autorů Rudd a kol. (2021) ovlivňují výsledky. Předběžné výsledky na datech z šetření PISA 2018 od více než 600 000 patnáctiletých žáků ze 79 zemí (OECD, 2019) naznačují, že vliv motivace na akademickou resilienci je obecně stabilní napříč různými operacionalizacemi, ale na úrovni jednotlivých států se liší podle zvoleného přístupu. Výsledky ukazují, že je třeba jasnější teoretický a metodologický rámec. Teprve až se budeme moci spolehnout na dosavadní výzkum, bude možné vyvinout efektivní intervence na podporu akademické resilience u žáků. |
| Související projekty: |