VZDĚLÁVACÍ KOMIKS JAKO NÁSTROJ INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sociálních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

BEDNÁŘ Michal

Rok publikování 2025
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zabývá potenciálem vzdělávacího komiksu jako nástroje inkluzivního vzdělávání. Komiks může díky svému multimodálnímu charakteru a vizuálně-narativní struktuře usnadňovat porozumění a motivaci žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) a specifickými poruchami učení. Studie reflektuje teoretické přístupy k inkluzi, charakteristiku vzdělávacího komiksu, výhody a limity jeho využití a je doplněna o příklady z učitelské praxe. Závěry naznačují, že komiks může být cenným doplňkem výuky ve třídách s heterogenní skladbou žáků, zejména pokud je jeho použití podloženo didaktickými cíli, vizuální gramotností učitelů a dostupností kvalitních materiálů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.