VZDĚLÁVACÍ KOMIKS JAKO NÁSTROJ INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Konferenční abstrakty |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Příspěvek se zabývá potenciálem vzdělávacího komiksu jako nástroje inkluzivního vzdělávání. Komiks může díky svému multimodálnímu charakteru a vizuálně-narativní struktuře usnadňovat porozumění a motivaci žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) a specifickými poruchami učení. Studie reflektuje teoretické přístupy k inkluzi, charakteristiku vzdělávacího komiksu, výhody a limity jeho využití a je doplněna o příklady z učitelské praxe. Závěry naznačují, že komiks může být cenným doplňkem výuky ve třídách s heterogenní skladbou žáků, zejména pokud je jeho použití podloženo didaktickými cíli, vizuální gramotností učitelů a dostupností kvalitních materiálů. |
| Související projekty: |