A Methodological Approach to Prioritizing History Topics: A Case Study of the Thirty Years' War
| Název česky | Metodologický Přístup k Prioritizaci Dějepisných Témat: Případová Studie Třicetileté Války |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2024 |
| Druh | Konferenční abstrakty |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Příspěvek představuje metodologický přístup k prioritizaci dějepisných témat, ilustrovaný na příkladu třicetileté války. Cílem je poskytnout rámec pro identifikaci a hierarchizaci klíčových událostí a faktů, které by měly být zdůrazněny ve výuce, a nabídnout tak model, který může být aplikován na různé historické epochy. Metodologie vychází z dotazníkového šetření mezi učiteli dějepisu. Učitelé byli vyzváni, aby hodnotili význam vybraných událostí třicetileté války. Vybrané události byly zvoleny na základě analýzy obsahu standardních učebnic dějepisu. Dotazník obsahoval škálové otázky, které umožňují učitelům vyjádřit své odborné názory na důležitost jednotlivých historických faktů. Příspěvek popisuje postup výběru událostí, návrh dotazníku a metodiku hodnocení. Důraz je kladen na teoretické a praktické aspekty tohoto přístupu, včetně jeho potenciálu pro zefektivnění výuky dějepisu. Získaná data budou následně využita například pro vytvoření vzdělávacího komiksu. Představený přístup může sloužit jako užitečný nástroj pro pedagogy a tvůrce učebních materiálů při tvorbě obsahu, který reflektuje vzdělávací cíle a potřeby. |
| Související projekty: |