School-climate assessment: A proposal for assessment procedure which would be both immediately meaningful while retaining the possibility for comparison

Název česky Diagnostika školního klimatu: Návrh metodiky kombinující focus groups a dotazníkovou metodu.
Autoři

JEŽEK Stanislav

Rok publikování 2005
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Dotazníky na školní klima coby převažující diagnostický nástroj v literatuře o školním klimatu mají několik závažných nevýhod. Některé nevýhody vyplývají z podstaty dotazníkové metody samotné (vysoce strukturované - redukující, žádná kontrola sdílení významů -validity). Jiné nevýhody vyplývají z šíře pojmu klima - které aspekty úprostředí jsou smysluplnými prvky klimatu konkrétní školy?, jsou tyto prvky stejné napříč školami, školními kulturami, školskými systémy? Ve svém příspěvku navrhuji diagnostický postup kombinující focus groups a následné dostazníky se studenty a jejich učiteli, interpretační rámec a prezentuji výsledky aplikace tohoto postupu na pěti českých školách.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.