Školní výkony žáků a výchovně vzdělávací proces

Autoři

POLEDŇOVÁ Ivana

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Sociální pedagogika v teorii a praxi
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova school achievement education
Popis Text se zabývá psychologickými aspekty školních výkonů žáků. Vymezuje období školního vzdělávání jako období kritické pro utváření identity jedince. Na významu nabývá hodnocení vlastních schopností a utváření individuálních aspirací, jež do značné míry limitují úroveň dosahovaných výkonů. Školní prospěch je přitom jedním ze základních výstupních údajů pedagogické diagnostiky a důležitým aspektem vzdělávání v našich školách, z velké části orientovaného na výkon, je právě neustálé hodnocení výkonů. Výkonová motivace a školní úspěšnost žáka přitom úzce souvisí s angažováním jeho vlastního já ve výkonové situaci, jsou ovlivňovány jeho sebepojetím.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.