Rozhovor s dítětem jako svědkem: zaměřeno na sexuálně zneužívané dítě od 3 - 12 let
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Rozhovor s dětmi jako svědky je výrazně ovlivněn znalostí vývojových charakteristik dětí, dětskou motivací i komunikačními dovednostmi tazatele. Děti mají tendenci vynechávat informace o sexu a některé popírají, že byly součástí sexuálního aktu, i když existují důkazy, že zneužívání proběhlo. Jestliže ale o sexuálním zneužití vypovídají, obvykle bývají přesné a někdy dokonce znají více detailů, než dospělí. Vývojové charakteristiky, kterým se tento článek věnuje, jsou vývoj jazyka a porozumění, dětská paměť, sugestibilita, porozumění pravdě a lži a falešná obvinění. Článek nabízí několik doporučení pro tazatele, jak vést vývojově přiměřené interview a zvýšit přesnost dětských výpovědí. |
| Související projekty: |