Zátěžové situace, jejich vnímání a zvládání u žáků základní školy
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2011 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | SOCIÁLNE PROCESY A OSOBNOSŤ 2010 Zborník príspevkov |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.muni.cz/research/projects/10870?lang=cs |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | demanding life situations; appraisal; coping; adolescence |
| Popis | Cílem studie byla analýza zátěžových situací, jejich vnímání a zvládání u žáků základní školy. Výzkumný soubor tvořilo 206 žáků ve věku 13 – 15 let. Nejčastějšími situacemi byly rodinné konflikty, smrt blízkého člověka a problémy ve škole. Nejvíce zatěžující byly smrt blízkého člověka a partnerské problémy. Žáci nejčastěji využívali ke zvládání fantazijní únik, nejméně sebeobviňování. Korelační analýza ukázala významné vztahy mezi hodnocením situace a strategiemi řešení problému, kognitivní restrukturací, vyjádření emocí, sociální izolací a fantazijním únikem. |
| Související projekty: |