The Institutionalisation of Ethics Education in Social Work: Applying Ethical Theories (a Summarised Discussion)

Název česky Institucionalizace výuky etiky v sociální práci: aplikace etických teorií (shrnutí diskuse)
Autoři

NEČASOVÁ Mirka KŘIŠŤAN Alois

Rok publikování 2013
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Cílem kapitoly je seznámit čtenáře s diskusí probíhající mezi vzdělavateli v letech 2010 až 2012 a týkající se podoby výuky filosofie a etiky sociální práce. Tato diskuse reprezentuje různé způsoby, jak k výuce přistupovat, a odráží i širší kontext, v jehož rámci sociální práce a sociální pracovníci působí. Náhledy protagonistů této diskuse nemusejí být vnímány jako protichůdné, ale spíše jako součást kontinua, kde krajní pozici na jedné straně charakterizuje výhradně snaha o věrné přetlumočení názorů klasických myslitelů a na druhé straně by bylo spoléhání se výhradně na praktické zkušenosti a rutinní postupy bez teoretické reflexe. Je evidentní, že pro rozvoj oboru, kvalitu vzdělávání i pomoc klientům je zastávání těchto krajních pozic málo přínosné. Vzdělávání se ve skutečnosti pohybuje v rámci celého tohoto kontinua. Autoři kapitoly se shodují, že pluralita (spojovaná s postmodernistou) pojímání výuky filosofie a etiky v sobě nese kromě určitých nevýhod (např. relativizace) i potenciál kreativity a vzájemného obohacení.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.