Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách

Autoři

KROUFEK Roman ČINČERA Jan

Rok publikování 2021
Druh Výzkumná zpráva
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

www zpráva - pdf
Popis Souhrnná zpráva seznamuje s výsledky rozsáhlého výzkumu environmentální gramotnosti, realizovaného v letech 2019-2020 v rámci projektu TAČR TITSMZP804. Cílovou skupinou výzkumu byli žáci 6., 8. a 9. ročníků základní školy a odpovídajících ročníků víceletého gymnázia. Souhrnná zpráva obsahuje zjištění týkající se jednotlivých aspektů environmentální gramotnosti (environmentální hodnoty a postoje, přesvědčení o schopnosti ovlivňovat stav životního prostředí, proenvironmentální chování, vztah k místu, postoje ke klimatické změně, environmentální vědomosti). Tyto výsledky dává do kontextu sociodemografického, edukačního (zkušenosti žáků s EVVO, výukové strategie EVVO na školách, kvalita EVVO z pohledu učitelů) a regionálního (srovnání dle krajů). Součástí zprávy je také popis vztahu mezi jednotlivými aspekty environmentální gramotnosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.