Learning from precarious trajectories : portraits of young adults in four European countries

Autoři

BUSSI Margherita HORA Ondřej ŁAWRYNOWICZ Maciej SCHOYEN Mi Ah

Rok publikování 2023
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Přiložené soubory
Popis Lidé se v průběhu svého života neustále adaptují a mění své chování, tedy prochází celoživotním učením. Zdůrazňujeme, že význam toho neformálního učení během života byl poněkud upozaděn dominujícím politickým a ekonomickým chápáním celoživotního učení (Hallqvist et al., 2012). Životní příběh se tedy může stát polem učení, v němž jednotlivci reflektují, organizují a interpretují své zkušenosti, aby vytvořili návody pro své budoucí chování (Biesta & Tedder, 2008). To jim pak umožňuje zachovat kontrolu nad svým jednáním a směřovat své životní dráhy. V této kapitole analyzujeme biografické narativy mladých lidí, kteří v počátku své pracovní dráhy a dospělého života prošli obdobím nejistoty, abychom porozuměli, k jakým procesům učení docházelo v jejich fragmentovaných pracovních drahách a jak procesy učení mohly ovlivňovat individuální chování.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.