Behavioral and Semantic Analyses

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sociálních studií, ale pod Ekonomicko-správní fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

BINKA Bohuslav

Rok publikování 2002
Druh Článek ve sborníku
Konference The Development of Economic Science and its Practical Applications
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova interpersonal communication; semantic analyses
Popis This study analyzes discurse type in advertising campaign of Benetton and Philip Morris. First part of the work deals with methodology and presents two basic kinds of methodology in advertisement - behavioral and semantic. Second part tries - by joinning practical research - to answer two fundamental questions: which methodology is superior according to our problem and in which range we can use it. The conclusions the author hase come in to the first and second parts of this work are sipmle - the most optimal method combines both methodologies - behavioral and semantic.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.