Kulturní klima v rodině a funkční gramotnost dítěte

Autoři

RABUŠICOVÁ Milada RABUŠIC Ladislav

Rok publikování 2003
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis V tomto článku se pohybujeme v kontextu úvah o funkční gramotnosti a snažíme se nalézt odpověď na otázku, do jaké míry ovlivňuje kulturní klima v rodině čtenářskou gramotnost dětí. Využíváme k tomu data z mezinárodního projektu International Adult Literacy Survey (IALS). Jelikož projekt měřil pouze čtenářskou gramotnost rodičů, nikoliv však dětí, museli jsme pro odhad čtenářské gramotnosti dětí použít zástupný indikátor, a to frekvenci čtení dítěte doma ve volném čase - s předpokladem, že vysoká frekvence čtení vede také k vysoké úrovní čtenářské gramotnosti. Analýza je zpracována nejen pro českou situaci, ale pro srovnání také pro Finsko a Maďarsko. Výsledky naznačují, že charakteristiky kulturního klimatu rodinného prostředí na čtenářství dětí v České republice příliš nepůsobí.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.