Doménově specifické schopnosti intelektově nadaných žáků

Kód projektu
MUNI/A/1458/2020
Období řešení
1/2021 - 12/2021
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Fakulta sociálních studií

Uplatnění testů zaměřených na doménově specifické schopnosti je v současnosti považováno za optimální přístup při identifikaci mimořádně kognitivně nadaných žáků. Způsobů, jak doménově specifické schopnosti identifikovat je několik, počítačová diagnostika je dnes již hodnocena jako standardní způsob testování. Naší snahou je využít výhody počítačové diagnostiky při identifikaci intelektově nadaných dětí ve vybraných doménách a zároveň tento přístup obohatit o nové inovativní elementy, zejména o tzv. game-based assessment. Cílem projektu je tedy vytvořit a ověřit tři diagnostické metody, kterým bude jako hlavní teoretické východisko sloužit aktuálně nejrozšířenější teorie inteligence C-H-C (např. Schneider & McGrew, 2012). Konkrétně se zaměříme na prostorové schopnosti, rychlost zpracování a socio-emoční dovednosti. Všechna dílčí témata navazují na souběžně řešený projekt TAČR.

Publikace

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.